Mansabdor shaxslar fuqarolar avtomobillarni qabul qilib olishda duch kelayotgan muammolar haqida so’zlab berishdi

Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)

Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo’mitasi fuqarolarning avtomobil sotib olish masalalari bo’yicha murojaatlarini tahlil qilib, iste’molchilar duch kelayotgan bir qator muammolarni aniqladi. 2024 yil boshidan buyon qo’mita va uning hududiy boshqarmalariga avtomobillarni sotib olish va ularga xizmat ko’rsatish bilan bog’liq turli masalalar bo’yicha taxminan 900 ta shikoyat tushgan — bu muammolar orasida avtomobillarning sifati, ularni yetkazib berishdagi kechikishlar va kafolatli xizmat ko’rsatish kabi jihatlar bor.

Asosiy muammolar:

  1. Avtomobillarni yetkazib berishda kechikishlar
    Ko’plab iste’molchilar o’z vaqtida to’lovni to’liq amalga oshirgan bo’lsalar ham, avtomobillarni yetkazib berishda kechikishlardan shikoyat qilishmoqda. Masalan, Xorazm viloyatida mijozlardan biri Gentra avtomobilini to’lovdan so’ng bir yildan ortiq kutgan, faqat Raqobat qo’mitasining aralashuvidan keyin unga kechikish uchun kompensatsiya to’lab berilgan.
  2. Avtomobillardagi nosozliklar va opsiyalarning yo’qligi
    Ko’pincha xaridorga topshirilayotgan avtomobillarda turli nosozliklar kuzatiladi. Navoiy viloyatida bir fuqaro yaqinda xarid qilgan Tracker-2 avtomobilida rulni isitish funksiyasi yo’qligidan shikoyat qilgan. Qo’mitaga murojaatidan so’ng avtosalon ortiqcha to’langan summani qaytarib bergan.
    Boshqa holatlarda iste’molchilar dvigatel va boshqa qismlardagi nosozliklar haqida xabar berishgan, ularni almashtirish zarur bo’lgan. Masalan, Samarqand viloyatida Tracker-2 LTZ avtomobilidagi nosozlik haqida shikoyat qilingandan keyin avtosalon yangi dvigatel o’rnatib bergan.
    Shuningdek, Toshkentda avtosalondan xarid qilingan Damas avtomobilida ham nosozlik aniqlangan va uni yangi avtomobilga almashtirishda muammolar yuzaga kelgan. Qo’mitaning aralashuvidan so’ng Uzauto Motors kompaniyasi qayta ko’rik o’tkazib, nosozlikni aniqlagan va yangi avtomobil bilan ta’minlagan.
  3. Kafolatli ta’mirlashdagi muammolar
    Farg’ona viloyatida mijoz Onix LT avtomobilidagi nosozlikni bepul ta’mirlash bo’yicha avtosalon rad javobini bergan. Faqat qo’mita aralashuvidan so’ng avtomobil bepul ta’mirlanib, iste’molchining huquqlari tiklangan.
  4. Hujjatlardagi xatoliklar
    Ba’zi holatlarda xaridorlar avtomobil hujjatlarini rasmiylashtirishda muammolarga duch kelishgan. Buxoro viloyatida mijoz avtomobilning VIN raqamida xatolik borligini aniqlagan va faqat qo’mita aralashuvidan so’ng hujjatlar to’g’irlangan.

Avtomobil sohasida iste’molchilar huquqlarini himoya qilish muhimligi

Bu misollar avtomobil sohasida iste’molchilar huquqlarini himoya qilish ishlari muhimligini ko’rsatadi. Muammolarga qaramay, fuqarolar o’z huquqlari buzilganda Raqobat qo’mitasidan yordam va qo’llab-quvvatlash olishlari mumkin.

Kelgusida avtomobil sohasida xizmat ko’rsatish sifati ustidan nazoratni kuchaytirish rejalashtirilmoqda, bu kabi hodisalarni oldini olish va iste’molchilarning avtomobil sotib olish tajribasini yaxshilash maqsadida.

Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan