Toshkentda yo‘llarda tartib o‘rnatilishi kutilmoqda

Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)

Bugun deputatlar poytaxt yo‘llaridagi vaziyatni o‘zgartirishni va’da qiladigan qonun loyihasini birinchi o‘qishda qabul qildilar. Uning maqsadi — qoidabuzarlarning harakatlarini jilovlash va avtobuslar uchun ajratilgan yo‘laklarga o‘z qonuniy maqsadini qaytarishdir.

Tirbandliklar va ishlamaydigan yechimlar

Toshkentdagi tirbandliklar eng dolzarb muammolardan biri bo‘lib qolmoqda. Har kuni shahar aholisi 7–9 ballik tirbandliklarga duch kelmoqda, ba’zida bu ko‘rsatkich 10 ball darajasiga yetadi.

Ushbu muammoni hal qilish vositalaridan biri sifatida jamoat transporti uchun ajratilgan maxsus yo‘laklar ko‘rib chiqilgan. Ular avtobuslarning harakatini sezilarli darajada tezlashtirishi mumkin edi. Oxirgi ikki yilda avtobuslar orasidagi interval ikki baravar qisqardi. Ammo haqiqatda bu yo‘laklar ishlamayapti: shaxsiy avtomobillar haydovchilari bu yo‘laklardan foydalanishda davom etmoqda, bu esa jamoat transporti harakatini qiyinlashtirmoqda.

Hozirda qoidabuzarlarga faqat noto‘g‘ri to‘xtash yoki to‘xtab turish uchun jarima solinadi, bu esa qoidalarni ommaviy ravishda buzishni bartaraf etishda samarasizdir.

Yangi qonun loyihasi nima taklif qilmoqda?

Yangi qonun loyihasi bir nechta asosiy o‘zgarishlarni nazarda tutadi:
1️⃣ Ajratilgan yo‘laklarda harakatlanish uchun jarimalar. Endi avtobus yo‘lagiga kirish alohida qoidabuzarlik sifatida ko‘riladi va tegishli javobgarlikni belgilaydi.
2️⃣ Trotuarlar, veloyo‘laklar va yashil zonalarni himoya qilish. Ushbu hududlarda harakatlangan yoki to‘xtab turgan haydovchilar jarimaga tortiladi.
3️⃣ Noqonuniy to‘siqlarga qarshi kurash. Yo‘llarni to‘sish, harakatga xalal beruvchi to‘siqlar o‘rnatish va transport vositalari hamda piyodalar harakatiga to‘sqinlik qilish taqiqlanadi.

Bu nega muhim?

Ushbu chora-tadbirlar quyidagilarga qaratilgan:

  • Tirbandliklarni kamaytirish. Jamoat transporti tezroq va qulayroq bo‘ladi, bu esa aholining avtobuslarga o‘tishini rag‘batlantiradi.
  • Shahar infratuzilmasini yaxshilash. Yo‘llarda kamroq tartibsizlik — ko‘proq tartib.
  • Yo‘lovchilar stressini kamaytirish. Tez va muntazam harakatlanuvchi jamoat transporti kutish vaqtini qisqartiradi va safarni qulayroq qiladi.

Ijroga olib boruvchi uzoq yo‘l

Qonunni qabul qilish — faqat birinchi qadam. Oldinda yana ikki marta o‘qish, Senatda tasdiqlash va prezidentning imzosi kutilmoqda. Ammo eng muhimi — bu ijro. YHXBning samarali ishlashi, qoidabuzarliklarni qayd etish uchun kameralar joriy etilishi va aholini to‘g‘ri xabardor qilishsiz barcha harakatlar samarasiz bo‘lishi mumkin.

Hozirda jamoat transporti umumiy yo‘l harakati vaziyatining garovida qolmoqda. Qonun loyihasi o‘zgarishlarga umid beradi, ammo u haqiqatan ham ishlashi uchun harakatlarni boshqarish va haydovchilar madaniyatini yaxshilash bo‘yicha kompleks yondashuv talab etiladi.

Ehtimol, yaqin kelajakda avtobuslar tezroq harakatlana boshlaydi, haydovchilar esa avtobus yo‘laklariga kirishdan oldin ikki marta o‘ylashadi. Ammo hozircha yo‘llardagi “qizg‘in boshlar” nafaqat boshqa haydovchilarga, balki avtobus yo‘lovchilariga ham to‘sqinlik qilmoqda.

Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan