Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)
O‘zbekistonda avtomobil egalari va xususiy tadbirkorlar uchun avto olib kirishda jiddiy qiyinchiliklar paydo bo‘ldi. Yangi qoidalarga ko‘ra, har bir avto oldin elektromagnit moslashuv bo‘yicha tekshiruvdan o‘tishi kerak. Tashqi ko‘rinishda bu xavfsizlik chorasi bo‘lib tuyuladi, ammo amalda bu jarayon avto egalari uchun jiddiy sinovga aylanib qoldi.
Tekshiruvdan o‘tish uchun Toshkentdan 60 km uzoqda joylashgan Pskent avtopoligoniga borish kerak. Va shu yerda muammolar boshlanadi: odamlar uzoq navbatlarda soatlab turishga majbur bo‘lishmoqda, ba’zilar esa 12 soatdan ortiq vaqtni poligonda o‘tkazishyapti. Ko‘p soatlik tirbandliklar, qulayliklarning yo‘qligi va xodimlarning kamligi — poligon shunday katta transport oqimiga mutlaqo tayyor emasligi ma’lum bo‘ldi.
Hozirgi vaziyat ko‘plab savollarni tug‘diradi. Nima uchun Pskent poligoni yangi qoidalarga tayyor emas edi? Bu talab joriy etilganda bu yerda ulkan navbatlar paydo bo‘lishi aniq edi. Shunga qaramay, hech qanday choralar ko‘rilmadi. Xodimlar sonini oldindan ko‘paytirish, tekshiruv uchun qo‘shimcha qatorlar tashkil etish, samarali tizim yaratish mumkin edi. Hozirgi ko‘rinishda bu jarayon sertifikatlashtirishni sekinlatirib, avto egalari uchun noqulayliklar yaratmoqda hamda rasmiy dilerlar monopoliyasini mustahkamlmoqda.
“To‘liq ahmoqlik… Endilikda import avtomobillar xarid qiluvchilar har birini ana shunday tartibda tekshirishi kerak. Monopoliyani qo‘llab-quvvatlash uchun nimalarni o‘ylab topishmaydi,” — deya fikr bildirdi bloger Umid G‘afurov (Troll.uz), poligondan videoni joylashtirib.
“To‘g‘ri tushundimmi: xorijdan O‘zbekistonga olib kelinayotgan barcha elektromobillar endilikda faqat Pskentdagi yagona poligonda sertifikat olishi shartmi? Urganch, Nukus va Termizdan olib kelishlari kerak ekan? Ajoyib, u yerda bitta oynani va bitta xodimni qoldirish kerak, shunda hammasi tushunarli bo‘ladi, buning nega kerakligini darhol anglaymiz,” — deb yozdi raqamli xavfsizlik bo‘yicha ekspert Shuhrat Qurbonov.
Umid qilish mumkinki, hokimiyatlar avto egalari va ekspertlarning noroziligini eshitib, Pskentdagi navbatlar muammosini hal qilishadi va avtomobil sertifikatlashtirish uchun haqiqiy ochiq va tushunarli tizim yaratadilar. Hozirgi holatda qoidalar oddiy fuqarolarning manfaat va qulayliklarini e’tiborga olmagan holda tartibni ko‘rsatishga urinishga o‘xshaydi. Yangilangan qoidalar foydadan ko‘ra ko‘proq “tartib” ko‘rinishi va monopoliyani mustahkamlash uchun ekanligi yaqqol ko‘rinib turibdi.
Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.