Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)
Shahar ma’muriyati noqonuniy ko‘cha reklamalarini butunlay yo‘q qilish niyatida ekanini e’lon qildi va bu reklamalar “bartaraf etiladi”. Hokimiyat vakillari Toshkentda kecha boshlangan va ko‘chalardagi ko‘plab yozuvlar va bannerlarni demontaj qilish bilan bog‘liq reydlarni shu tarzda izohlashdi. Hokimiyatga ko‘ra, bunga fuqarolarning ko‘plab shikoyatlari va reklama uchun tasdiqlangan yagona dizayn-kod sabab bo‘lgan.
“So‘nggi paytlarda ijtimoiy tarmoqlarda shahrimizning chiroyli qiyofasini buzayotgan tartibsiz va yorqin reklamalar haqida tanqidiy fikrlar ko‘proq yangramoqda. Biz sizning xavotirlaringizni tushunamiz va bu borada izohlaringizga faol javob bermoqdamiz. Toshkent shahar hokimiyati uyg‘un va estetik jihatdan yoqimli shahar muhitini yaratishga intilmoqda”, — deya ma’lum qildi ma’muriyat.
Amaldorlar reklamaning tartibsiz joylashtirilishi nafaqat arxitektura ko‘rinishiga putur yetkazishini, balki shaharni kamroq qulay qiladigan ongsiz bezovtalikni keltirib chiqarishini ta’kidlashdi. Ma’muriyat vizual jihatdan yoqimli shahar makonini yaratishga, reklamani shaharning arxitektura qiyofasiga uyg‘un ravishda joylashtirishga qaratilgan.
Ko‘cha reklamalarini tartibga solish uchun hokimiyatning raqamli rivojlanish departamenti tomonidan yagona dizayn-kod ishlab chiqildi. Ushbu kod Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi hamda Milliy reklama industriyasi assotsiatsiyasi tomonidan kelishilgan va Toshkent shahar xalq deputatlari kengashi tomonidan tasdiqlangan. Kod shahar estetik qiyofasini yaxshilash va aholi hamda mehmonlar uchun qulay makon yaratish maqsadida ishlab chiqilgan.
Hokimiyat reklamani boshqaruvchi egalarni o‘z obyektlarini tezda yangi koda muvofiqlashtirishga chaqiradi. Yagona standartni joriy etish nafaqat poytaxtning tashqi qiyofasini yaxshilaydi, balki biznes uchun ham qulay sharoit yaratadi, bu esa potentsial mijozlarning e’tibori va ishonchini oshiradi.
Yangi standartlarga o‘tishni soddalashtirish uchun hokimiyat reklamalarni joylashtiruvchi obyekt egalariga batafsil ko‘rsatmalar ishlab chiqdi. Ushbu qoidalar ranglar gammasi, reklama konstruksiyalarining o‘lchamlari va joylashuvi, shuningdek, shahar arxitekturasi bilan uyg‘unlashishni o‘z ichiga oladi. Ko‘rsatmalarni hokimiyatning rasmiy saytida topish mumkin.
Hokimiyat vakillari ta’kidlaganidek, ushbu standartlarga rioya qilish uyg‘un shahar muhitini yaratish yo‘lida muhim qadam bo‘ladi. Shunday qilib, yangi tartibga solish nafaqat Toshkentning tashqi qiyofasini yaxshilash, balki ko‘cha reklamalariga nisbatan yanada madaniy yondashuvni shakllantirishga qaratilgan bo‘lib, unda sifat va shaharning estetik talablari asosiy o‘rinni egallaydi.
Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.