Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)
Bugun Toshkent viloyati Akkurg‘on tumanidagi maktablardan birida informatika o‘qituvchisi tomonidan 9-sinf o‘quvchisi kaltaklangani haqidagi janjalli hodisa bo‘yicha yangi tafsilotlar ma’lum bo‘ldi. Ma’lum bo‘lishicha, mojaroning markazida qolgan o‘quvchi bir necha bor intizomni buzgan, uning ota-onasi esa o‘g‘lining xatti-harakatlari uchun javobgarlikka tortilgan.
Jamiyatda katta rezonans keltirib chiqargan ushbu voqea 9-oktabr kuni informatika darsida sodir bo‘lgan. Tergov ma’lumotlariga ko‘ra, 9-sinf o‘quvchisi nafaqat sinfdoshlariga darsni o‘zlashtirishga xalaqit bergan, balki o‘qituvchiga nisbatan qo‘pol so‘zlar ishlatgan va nojo‘ya xatti-harakatlar qilgan. Informatika o‘qituvchisi bir necha marta unga tanbeh bergan, biroq o‘quvchi provokatsiyalarni davom ettirgan va o‘qituvchini asabiylashtirgan.
Dars tugagach, o‘qituvchi o‘quvchini jazolashga qaror qiladi va bu vaziyat kuzatuv kameralari orqali qayd etilib, ijtimoiy tarmoqlarga tarqaladi. Tasvirlarda o‘qituvchining o‘quvchini sinf xonasida kaltaklayotgani aks etgan.
Maktab ma’muriyati va Maktabgacha ta’lim va maktab ta’limi boshqarmasi ushbu holatni tezda nazoratga oldi. O‘qituvchining xatti-harakatlari qoralandi va unga nisbatan intizomiy choralar ko‘rildi. O‘quvchining ota-onasi ham maktabga chaqirilib, rasmiy ogohlantirish berildi.
Shuni ta’kidlash kerakki, mazkur o‘quvchi avval ham maktab ma’muriyatining e’tiboriga tushgan. Joriy yilning sentabr oyida u maktab intizomini buzgan, buning uchun uning ota-onasi O‘zbekiston Respublikasi Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksning 47-moddasiga muvofiq javobgarlikka tortilgan. Hozirda o‘quvchi maktabning ichki nazoratida turgan o‘quvchilar ro‘yxatiga kiritilgan.
Hodisa jamiyatda katta muhokamalarga sabab bo‘ldi. Ko‘pchilik o‘quvchi va o‘qituvchining xatti-harakatlaridan norozilik bildirdi. Ba’zilar o‘qituvchini his-tuyg‘ularini boshqara olmagani uchun tanqid qilsa, boshqalar o‘quvchining doimiy qo‘pol xatti-harakatlari ham javobsiz qolmasligi kerakligini ta’kidlamoqda.
Maktabning ishchi guruhi pedagoglar va jamoatchilik kengashi bilan birgalikda bunday holatlarning oldini olish bo‘yicha qat’iy choralarni ishlab chiqdi. Endilikda maktab-mahalla-oila tizimini mustahkamlash va o‘quvchilar tarbiyasiga alohida e’tibor qaratish rejasi ishlab chiqilgan.
Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.