Navbatlar, tirbandlik va “xalq benzini”: yonilg‘i quyish shahobchalaridagi cheklovlar qanday oqibatlarga olib keldi

Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)

Gaz quyish shahobchalarida cheklovlar kiritilishi nafaqat bir necha soatlik navbatlarni, balki Toshkent ko‘chalarida yangi tartibsizlikni ham keltirib chiqardi. Bundan tashqari, davlat narxi bo‘yicha 6 900 so‘mga sotiladigan “xalq benzini” AI-80 ga bo‘lgan talab oshdi. Ammo xususiy shahobchalarda bu benzinning narxi taxminan 8 500 so‘m bo‘lgani uchun u qimmatligi tufayli haydovchilar orasida katta qiziqish uyg‘otmaydi.

Yonilg‘i quyish shahobchalari yoki tirbandlikka tushadigan tuzoq?

Asosiy muammo shundaki, ko‘plab, ayniqsa gaz quyish shahobchalari Toshkent halqa yo‘li bo‘ylab joylashgan. Yonilg‘i olishga intilgan haydovchilar katta navbatlarda turib, uch yoki ba’zida to‘rtta harakatlanish yo‘lagini band qilib qo‘yadi. Natijada, faqat bitta yo‘l harakatlanishga ochiq bo‘lib, bu katta tirbandliklarni keltirib chiqaradi.

Masalan, Uchqahramon aylanma yo‘li yaqinidan o‘tib ko‘ring — hammasi darhol tushunarli bo‘ladi. Haydovchilar tartibsiz navbatlarda turib, harakatni to‘sib qo‘yishadi. Shahar bo‘ylab bunday joylar o‘nlab.

Nega rasmiylar aniq muammolarni e’tiborsiz qoldirishmoqda?

Agar yonilg‘i quyish shahobchalarida cheklovlar kiritilgan bo‘lsa, nima uchun oddiy tartib o‘rnatilmagan? Haydovchilar bunday vaziyatda o‘zlari mustaqil ravishda harakatni boshqara olmasliklari aniq. Eng band bo‘lgan yonilg‘i quyish shahobchalariga YHXB xodimlarini yuborib, transport oqimini tartibga solish qiyinmi?

Buning o‘rniga, butun muammo haydovchilarning zimmasiga yuklanmoqda. Yonilg‘i olish uchun navbatda turganlar noqulayliklarga chidaydi, shunchaki shahardan o‘tib ketmoqchi bo‘lganlar esa tartibsizlik sababli tirbandliklarda qolib ketadi.

Adolatsizlik raqamlarda

Yana bir og‘riqli nuqta — narx. Faqat davlat narxida AI-80 ni sotib olishga qodir haydovchilar uni 6 900 so‘mga sotadigan shahobchalarni izlashga majbur. Xususiy shahobchalarda esa narx 1 500–2 000 so‘mga qimmatroq bo‘lib, bu “xalq iste’molchilari” uchun qo‘l yetmas darajada qimmatga tushadi.

Natijada, jamiyatning eng zaif qatlamlari — arzon mashinalardan foydalanadigan va tejashga harakat qilayotganlar — eng ko‘p aziyat chekmoqda. Rasmiylar bunday cheklovlarni kiritar ekan, nega bu odamlarning ehtiyojlarini hisobga olmaydi?

Nimani o‘zgartirish kerak?

  1. Tartibni ta’minlash: Har bir band bo‘lgan yonilg‘i quyish shahobchasida YHXB xodimlari navbatda turib, transport oqimini tartibga solishi va tirbandliklarning oldini olishi kerak.
  2. Cheklovlar tizimini qayta ko‘rib chiqish: Agar cheklovlar joriy qilinsa, navbatlarni oldindan taqsimlash yoki yonilg‘i quyish shahobchalariga kirish uchun alohida yo‘laklarni tashkil qilish kerak.
  3. Narxlar farqini kamaytirish: Davlat narxi va xususiy shahobchalardagi narxlar o‘rtasidagi tafovut minimal bo‘lishi kerak, bu ijtimoiy taranglikni kamaytiradi.

Xulosa

Cheklovlarni joriy qilish — bu har doim bir sinov, lekin bu jarayonni oqilona boshqarish mumkin va kerak. Ayni paytda esa rasmiylar haydovchilarni muammolar bilan bir o‘zlarini qoldirib, nafaqat yonilg‘i quyish shahobchalarida, balki shahar ko‘chalarida ham tartibsizliklar yaratmoqda. Tajribalarni to‘xtatib, muammoni tizimli ravishda hal qilish vaqti keldi.

Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan