O‘zbekistonda avtobuslar uchun ajratilgan yo‘lakka chiqish uchun jarimalar jiddiy oshiriladi

Bu maqola shuningdek qolgan tillarda ham mavjud: English Русский (Russian)

O‘zbekistonda jamoat transporti uchun ajratilgan yo‘laklarda harakatlanish qoidalarini buzganlik uchun jazoni kuchaytirish rejalashtirilmoqda. Oliy Majlis Qonunchilik palatasining mas’ul qo‘mitasi tomonidan tayyorlangan qonun loyihasi siyosiy partiyalar fraksiyalari muhokamasiga kiritildi.

Loyihaga ko‘ra, Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksga o‘zgartirishlar kiritilib, ajratilgan yo‘laklardan noto‘g‘ri foydalanish uchun jarimalar sezilarli darajada oshiriladi. Agar hozirda “avtobus” yo‘lagi qoidalarini buzganlik uchun jarima bazaviy hisoblash miqdorining yarmi (187 500 so‘m) miqdorida belgilangan bo‘lsa, yangi qonun loyihasida jarimalar deyarli 10 baravarga oshiriladi:

  • Birinchi marta buzish: bazaviy hisoblash miqdorining 3 baravari (1 125 000 so‘m) miqdorida jarima.
  • Bir yil davomida takroriy buzilish: bazaviy hisoblash miqdorining 5 baravari (1 875 000 so‘m) miqdorida jarima.

Nima uchun bunday choralar qabul qilinmoqda?

Marshrutli transport vositalari uchun ajratilgan yo‘laklar qoidalarga muvofiq faqatgina jamoat transporti, shuningdek, tezkor va maxsus xizmatlar (tez yordam, yong‘in xizmati, politsiya) uchun mo‘ljallangan. Boshqa transport vositalari bu yo‘laklardan faqat yaqin hududga kirish yoki chiqish uchun foydalanishi mumkin, lekin faqat chiziqli belgilar bo‘lgan 50 metr ichida.

Ammo amaliyotda ushbu yo‘laklardan shaxsiy avtomobillar tez-tez foydalanadi, ayniqsa, tirbandlik vaqtida. Bu esa jamoat transportining harakatlanishiga xalaqit beradi va uning samaradorligini pasaytiradi. Ko‘pincha haydovchilar past jarimalar va nazoratning yetarli emasligi sababli amaldagi qoidalarga rioya qilmaydilar.

Tashabbus oqlanadimi?

Bir tomondan, bu tashabbus o‘zini oqlaydi. Yirik shaharlarda, ayniqsa Toshkentda, yo‘llardagi tirbandlik jamoat transportining samaradorligini oshirishni talab qiladi. Ajratilgan yo‘laklar avtobus va marshrutkalar tez harakatlanishini ta’minlab, jamoat transportini qulay va jozibador qiladi.

Savollar va qiyinchiliklar

Shunga qaramay, loyiha bo‘yicha bir qancha savollar mavjud:

  • Infratuzilma: Yo‘llar yangi qoidalarga qat’iy rioya qilishga tayyormi? Ajratilgan yo‘laklarning barchasi aniq belgilar bilan jihozlanganmi?
  • Nazorat: Qoidabuzarliklar qay darajada samarali aniqlanadi? Yangi choralarni amalga oshirish uchun yetarli kamera va patrullar bormi?

Xulosa

Ajratilgan yo‘laklardan noto‘g‘ri foydalanish uchun jarimalarni kuchaytirish jamoat transporti ishini yaxshilashi mumkin, ammo bu faqat infratuzilmani rivojlantirish, qo‘shimcha kameralar o‘rnatish va yo‘l nazorati ishini takomillashtirish kabi boshqa choralar bilan birga amalga oshirilsa samarali bo‘ladi. Aks holda, yuqori jarimalar faqat budjetni to‘ldirish usuliga aylanib, yo‘l harakatini tashkil qilishdagi asosiy muammoni hal qilmasligi mumkin.

Maqolada sun’iy intellekt tomonidan amalga oshirilgan tarjima sababli xatolar bo‘lishi mumkin. Tafsilotlarni aniqlash uchun maqolaning ruscha versiyasiga murojaat qiling. Agar xatoliklarni sezsangiz, materialni tuzatish uchun Uzvaibik_bot telegram-botiga yozishingiz mumkin.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan